تکنیک موثر قرعه کشی و مسابقه برای افزایش مشتریان

یکی از کارهایی که هر مدیر دکان عطاری باید انجام بده اینه که کاری بکنه تا آدمهای جدید وارد دکان عطاریش بشن.

یکی از تکنیک ها ، جایزه به قید قرعه هست.

و به این صورت اجرا میشه که شما از طریق تبلیغات در رسانه های ترجیحا به جز رسانه فعلی خودتون(برای جذب مراجعه کننده های جدید) اطلاع میدین که قراره مسابقه یا قرعه کشی ای برگزار کنید و جایزه بدین.

اوکی حالا به چه مناسبتی؟

به هر مناسبتی😁

مثلا :

شب یلدا ، عید نوروز، تولد ها، سالگرد تاسیس و …

در این مقاله تکنیک جایزه بر اساس اسم فرد رو مورد بررسی قرار میدیم.

فرض کنید که میخاین به مناسبت شب یلدا به کسانی که اسمشون یلدا هست به قید قرعه جایزه بدین.

به این شرط که این یلدا خانمها تشریف بیارن در عطاری شما و دفتر قرعه کشی رو امضا کنن.

چرا باید بیان؟

مسلما به این دلیل که هر یلدا خانمی که نتونه تشریفش رو تا دکان عطاری شما بیاره!! پس اساسا نمیتونه برای خرید کردن هم بیاد لذا اگر اسمش توو لیست نیاد بهتره 🙂

خوب سوال اساسی که مطرح میشه اینه که مثلا چند تا یلدا یا محمد یا کورش یا آریا در شهر شما هست؟؟

چون اگر تعداد این افراد قابل توجه باشه ، ممکنه شما مجبور بشین یکی رو مسئول کنید که تا چند روز فقط پاسخگوی این عزیزان باشه و اگر نتونید تخمین بزنید که قراره چند نفر به شما مراجعه کنن ممکنه تعداد مراجعه کننده ها غافلگیرتون کنه.

چاره چیه؟

شما چطور باید برآورد کنید چند تا یلدا توو شهر شما هست؟

راهش اینه که وارد این وبسایت بشین و اسم مورد نظر (در اینجا یلدا) رو سرچ کنید.

سازمان ثبت احوال کشور

سایت فوق به شما اعلان خواهد کرد که چند یلدا در ایران وجود داره.

جالبه نه؟

در سامانه فوق می تونید بفهمید که چند نفر هم نام من در ایران هست🙂🙂🙂

و همینطور هم نام شما‌.

بگذریم، حالا باید یک تناسب ببندید و بگید به ازای هشتاد میلیون ایرانی ، مثلا ۸۰۰۰ یلدا موجوده.

پس توو شهر ما که ۸۰۰ هزار نفر جمعیت داره حدودا چند یلدا وجود داره؟؟؟

اینجوری تعداد یلدا های شهر شما مشخص میشه.

حالا اگر تعداد افراد به اندازه مد نظر شما بود که چه عالی، اما اگر کمتر یا بیشتر از عدد مورد نظر شما بود چه باید کرد؟

اگر تعداد افراد زیاد بود، با قرار دادن فیلتر هایی مثل بازه ی سنی ، تعداد رو کم کنید

اما اگر تعداد کم بود، با ترفندهایی مثل “یلدا و دوستش” میتونید تعداد مراجعین رو دو برابر کنید.

اوکی کلیات روش افزایش مراجعه کننده با استفاده از تکنیک “قرعه کشی بر اساس نام” رو گفتم.

مقالهتکنیک فروش بسته ترکیبی رو هم حتما بخونید

شما تا بحال از این تکنیکها استفاده کردین؟

نتیجه چی شد؟

ملت حمله کردن یا کسی سر و کلش پیدا نشد؟

شاید هم در یک همچین قرعه کشی ای شرکت کردین و جایزه بردین؟

داستانتون رو بنویسید که از تجربتون یاد بگیریم.

مشتاقانه منتظر خوندن و انتشار داستان شما هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *