عطاری شغل

رازی که عمده فروشها دوست ندارند شما بدانید

جواب رازهای بزرگ همیشه در مقابل چشمان ما هستند. سوالی که دوستان زیادی پرسیدن اینه که اونی که داره ارزون فروشی میکنه (منظورم مفت فروشی نیست)،چرا کله پا نمیشه و در کمال تعجب بعد از چند سال تبدیل به یک عمده فروش میشه بعد شما هم تصمیم میگری ارزون بفروشی. قیمتها رو کم میکنی اما در کمال تعجب می بینی که فروش بالا نرفت!

مثل همه مقالات الوفلفل بریم سر اصل مطلب:

بله درسته که این پابرجایی در خرید ارزانتره. شما هرچقدر فروش بارتون در ماه بالاتر بره، حجم خریدتون هم بالا میره و می تونید جنس رو از یک واسطه ارزان فروش تر خرید کنید.

چیزی که در بازار اتفاق می افته اینه که یک کالا که وارد کشور میشه، چند دست میچرخه تا به دست توزیع کننده خرد برسه.

تاجر، عمده فروش کل، عمده فروش میانی، عمده فروش خرد، خرده فروش.

خوب، شما چرا از عمده فروش اصلی خرید نمیکنی؟

من جواب میدم. به دو دلیل:

الف) عمده فروش کل، بار رو در حجم بالا می فروشه و شما اونقدر پول نداری که بخری

ب)اگر هم پول داری، اون حجم بار در مغازت می مونه و منقضی میشه و یا اینکه اصلا صرفه اقتصادی برات نخواهد داشت.(خواب پول)

شما با افزایش میزان خریدتون، می تونید از منبع ارزانتری بار تهیه کنید و سودی رو که در ازای ارزان فروشی از سازمان دریغ کردید، در هنگام خرید جبران کنید.

این میشه یک سیکل سالم. قیمت فروش ارزانتر، فروش بیشتر، حجم خرید بالاتر، خرید ارزانتر و مجددا به همین منوال. تا ایجا رو که همه می دونستیم. اما یک موضوع هست که پایه اصلی این مقاله هست:

توجه: همیشه قیمت ارزان ارتباط مستقیمی با افزایش فروش نداره. خیلی وقتها پیش میاد که شما ارزان هم میفروشی ولی فروشت زیاد نمیشه. قیمت کمتر به تنهایی برای افزایش فروش کافی نیست.

افزایش فروش ترکیبی از موارد ذیل هست:

اعتبار، اخلاق، ارتباط، قیمت، تسهیلات، لجستیک(تامین و توزیع کالا) ، سخت افزار(مکان، ابزار و …)،نیروی انسانی، دانش و بازاریابی

اگر مدیر یک فروشگاه عطاری بتونه امتیاز خودش رو در تک تک موارد فوق به طور متوازن بالا ببره، اونجاست که امکان فروش عمده براش محقق میشه و میتونه جنس رو ارزونتر بخره.

رشد متوازن، کلید موفقیت در فروش عمده هست

این سوالات رو از خودت بپرس و جوابش رو در سررسید جادوییت بنویس:

چطور می تونم اعتبارم رو در بین همکارهام بالا ببرم

آیا من فردی اخلاق مدار هستم؟( خوش اخلاق، خوش قول ، خوش حساب و …)

آیا قیمت فروش من منصفانه هست؟

آیا می تونم برای مشتریام تسهیلاتی در نظر بگیرم؟ ( حمل رایگان، بسته بندی مطلوب تر، مشاوره و …)

اگر یکی الان کسی از من N کیلو بار بخواد و نداشته باشم، آیا قادر به تامینش هستم؟

آیا دانش فروش فلان محصول کلیدی رو دارم و اگر ندارم چطور باید بدستش بیارم؟

چطور می تونم دانش بازاریابی و فروش خودم رو افزایش بدم؟ منابع یادگیری این توانایی رو کجا می تونم پیدا کنم.

به این سوالات فکر کن و براش جواب در نظر بگیر. شاید باورش برات سخت باشه اما ارتقاء متوازن این موارد به طور قطع به فروش بیشتر سازمان شما کمک خواهد کرد.

اگر از میزان فروشت در فروشگاه راضی نیستی به مقاله آموزش افزایش پاخور فروشگاه سر بزن

7 thoughts on “رازی که عمده فروشها دوست ندارند شما بدانید

  1. سلام خوب بود ولی سربسته بود میشد بیشتر توضیح بدین وباز کنی مسله را حتی دوسه تا مثال هم بزنی ک فرد خواننده حس کنه ‌خودشو تو اون موقعیت ببینه
    حتی یکی دوتا مکالمه بامشتری مینوشتی
    ممنون

  2. مهم نیست شما جنستون را چند میفروشید

    سود اصلی را باید تو خرید بکنید

    این قانون اصلی

    تو شبکه های اجتماعی میشه به واسطه های اصلی رسید

    اما هیچ وقت به بازرگان های اصلی وصل نمیشید

    چون اونها مثل ما بیکار نیستند تو شبکه های اجتماعی دنبال مشتری بگردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *