کاهش هزینه در عطاری

کنترل هزینه ها در عطاری

به سال 1403 خوش اومدین

امسال سالیه که با توجه به دو برابر شدن هزینه های اجاره و رهن و همچنین افزایش حدودا 35 در صدی هزینه کارگر و افزایش 45 درصدی سایر هزینه ها، سه تا کار رو باید خیلی خوب براش وقت گذاشت:

اول: قیمت گذاری و محاسبه دقیقتر سود و زیان

دوم: کنترل هزینه ها

سوم: افزایش فروش با هزینه ثابت(در صورت امکان)

وقتش رسیده که دفتر روزنامه تون یعنی همون دفتری که کلیه هزینه ها رو تووش می نویسید بردارید و ورق بزنید و هزینه هاتون رو به 15 گروه اصلی (حدودا) تقسیم کنید و با بررسی داده های ثبت شده در دفتر روزنامه سال گذشته، هزینه های امسال تون رو با احتساب لااقل 45 درصد تورم محاسبه و پیش بینی کنید.

این تصویر رو ببینید:

هزینه های عطاری

فایل کامل پی دی اف فوق رو از لینک زیر دانلود کن:

پیش بینی هزینه های 1403

همونطور که می بینید من هزینه های خودم رو به این ترتیب بخش بندی کردم و حالا با بررسی دفتر و سیستم، هزینه های سال 1402 رو در ستون اول می نویسم و سپس پیش بینی هزینه های 1403 رو هم در ستون خالی دوم می نویسم.

در انتها هزینه ها رو جمع میزنم و ناگهان پرده های ناآگاهی از مقابل چشمم کنار میره و متوجه میشم که حدودا در سال 1403 چقدر هزینه خواهم داشت.

توجه: از اونجا که من هزینه هام رو در دفتر و سیستم ثبت کردم انجام این کار با کمترین خطا ممکن هست اما اگر شما اینکار رو نکردید پیشنهاد میکنم امشب شام نخورید ولی دفتر روزنامه بخرید تا بتونید وقایع مالی تون رو دقیق ثبت کنید و سال بعد بتونید ازش گزارش تهیه کنید.

 

دفتر روزنامه چیه؟ یک دفتر با کیفیت مثل یک سررسید هست که شما تمام وقایع مالی اعم از خرید کالا، پرداخت قرض و دیون، هزینه، برداشت و … رو به ترتیب وقوع و با درج تاریخ، طرف حساب و شرح واقعه، داخلش می نویسید.

مثلا:

1/1/1403  خرید 30 کیلو گاوزبان از حاج مرتضی نقد از قرار هر کیلو 1600000 تومان پرداخت از بانک ملت

1403/1/1  خرید کلید ئ پریز برای آسیاب از الکتریکی کریمی جمعا 250000 تومان از کارت سپه

و…

خوب اینطوری سال بعد به راحتی می تونید هزینه های خودتون رو تخمین بزنید.

حالا تحمین هم زدیم. که چی؟

فرق بین اینکه بتونی هزینه هاتو تخمین بزنی و نتونی تخمین بزنی به منزله ورشکستگی یا بقاء در اکوسیستمه.

شما در صورتی که بتونی هزینه هاتو تخمین بزنی؛ می تونی قیمت فروش درست و درمانی برای محصولات و خدماتت تعیین کنی. همچنین از نظر روانی به آرامش میرسی حتی اگر در حال ضرر دادن باشی!

چون وقتی بدونی که داری ضرر میدی به فکر چاره می افتی و ی راهی برای تغییر شریط پیدا میکنی.

و اما اگر در سود باشی، می تونی برای توسعه کسب و کارت کمی ریخت و پاش کنی و برای تبلیغات بیشتر اقدام کنی و یا شاید تصمیم بگیری یک وام بگیری و اتومبیل تو عوض کنی چون الان می دونی که قراره چقدر دربیاری و چقدر هزینه کنی و چقدر به جیب مبارکت بزنی.

خلاصه کنم:

اگر دفتر روزنامه داری، مطابق جدول فوق هزینه هاتو دربیار و هزینه های سال جاری رو برآورد کن

اما اگر دفتر روزنامه نداری، امشب شام نخور و دفتر روزنامه بخر

 

بعد از تکمیل فرم فوق که احتمالا اگر سیستم نداری، شش هفت ساعت زمان می بره، نوبت اونه که برای تک تک موارد تفکر کنی و راهکارهایی ولو چرت و پرت برای کاهش هزینه ها پیدا کنی و در پشت کاغذ بنوسی. در تاکسی، اتوبوس، قبل خواب، وقت بیکاری و … باید این لیست رو از جیبت دربیاری و بهش خیره بشی و برای پیدا کردن راهکار، بطور کاملا فعال بهشون فکر کنی و براشون راه حل های عادی و خلاقانه پیدا کنی.

بعنوان مثال، من برای کنترل هزینه صبحانه و کاهش ده درصدی اون یک سری راه حل پیدا کردم که در این مقاله می تونی بخونی:

کنترل هزینه صبحانه پرسنل در عطاری

 

فرق بین فلفل سیاه و فلفل سفید

فیلم اموزشی فرق بین فلفل سفید، فلفل سیاه و موارد استفاده اونها و نحوه تولید شون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *