دستگاه جمع آوری شماره تماس مشتریان

دستگاه جمع آوری شماره تماس مشتریان

 

 

حدودا ده سال پیش بود که یکی از بچه های دانشگاه ارائه جامعی از یک مفهوم بنام سی آر ام ارائه کرد.

سی آر ام مخفف customer relationship management  هست. به معنای مدیریت ارتباط با مشتریان.

اون موقع این موضوع در کشورهای خارجی داشت اجرا میشد و من دقیقا یادمه که بحثش در ایران خیلی داغ بود و همه بچه ها توو دانشگاه دوست داشتن درباره اون ارائه هاشون رو ست کنن.

کل داستان سی آر ام چیه؟ سی آر ام میگه آقا جون اگر بتونی با مشریان یا کسانی که احتمال داره مشتری شما بشن ارتباط سازنده ای داشته باشه باشی امکان فروشت بسیار بالاتر میره.

نمونه اش همین باشگاه های مشتریان که بانکها، شرکتهای بزرگ و متوسط و اخیرا فروشگاههای کوچک میسازند هست و برای شما پیامک میزنن و تولدتون رو تبریک میگن

اما داستان مدیریت ارتباط با مشتری، بسیار بسیار خفن تر و بزرگتر چهار تا پیامک تولد هست.

این مقوله به قدری خفن هست که واقعا می تونه در وفادار سازی مشتری و یا تبدیل فرد علاقمند(سرنخ) به مشتری بسیار راهگشا باشه.

اون سالها همه چیز به طرز غیر قابل باوری گران، سخت پیچیده و مزخرف بود و اگر شما قصد خرید تجهیزات سی آر ام رو داشتی باید کلیه و کبدتو میزاشتی تا بتونی نرم افزار بخری و پنل های ارتباطی رو بهش سینک یا متصل کنی و می بایست سه تا لیسانس داشتی تا بتونی خودت کار رو به زشت ترین شکل ممکن دربیاری.

خلاصه اینکه مشکلات و دانش فنی و گرانی ادوات و تخصص به قدری زیاد بود که کسی جرعت نمیکرد بره طرف مدیریت ارتباط با مشتریاش خخخ

بجز چند تا شرکت بزرگ مثل ایرانخودرو و ایرانسل و ..

تا اینکه چند روز پیش در شبکه های اجتماعی چشمم افتاد به تبلیغ یک دستگاه جمع آوری شماره موبایل مشتریان که واقعا عالی و کامل بود (فعلا برای این دوره از زندگی)

داستان دستگاه چیه؟ این دستگاه قیافش یک چیزی شبیه کارتخوان هست که شما در فروشگاهت نصب میکنی و مشتری رو ترغیب به وارد کردن شماره موبایلش می کنی و مشتری شماره موبالش رو در اختیار تو قرار میده و اینجا یک جادوی بزرگ اتفاق می افته:

از این به بعد اگر با مشتریان خودت کار مهم داشته باشی می تونی بهشون خبر بدی

اگه هنوز فکت نیوفتاده پس ادامه مقاله رو بخون:

گفتم کار مهم داشته باشی میتونی به مشتری خبر بدی درسته؟ این کار مهم چه چیزایی می تونه باشه؟

-خبر از یک تخفیف داغ

-خبر از لیست زمانی تولیدات شما (مثلا شنبه تولید دارچین داغ، یکشنبه زردچوبه، یا سه شنبه قوتو و …)

-خبر از اتفاق مهم مثل جابجایی مغازه و آدرس جدید

-خبر اضافه شدن یک خدمات و یا محصول جدیدی که قبلا نداشتید

-یادآوری یک محصول که الان وقتشه تهیه بشه

-بازگردانی یک مشتری که قبلا یک بار از ما خرید کرده

-هدایت مشتریان به خرید از وبسایت برای جلوگیری از ترافیک زیاد در فروشگاه

-و…

 

خوب حالا می تونیم اهمیت وجود ارتباط با مشتریان و تاثیر اون رو بر میزان فروش درک کنیم. من که چند روزه خواب و خوراک ندارم و تمام شرایط دارم درباره این دستگاهها تحقیق میکنم.

حالا برگردیم به این دستگاههای جدید

دستگاه جمع آوری شماره تماس مشتریان

دستگاه جمع آوری شماره تماس مشتریان

این دستگاهها یک ابزار برای جمع آوری شماره مشتریان با رضایت خودشون و توسط خودشون هست!

جمله فوق مهم ترین جمله این مقاله هست پس لطفا به کلمات : “رضایت” و “توسط” دقت کنید.

فرض میکنیم شما در فروشگاه عطاری خودتون نشستید و شخصی وارد میشه و خرید میکنه و یا شاید هم اصلا خرید نمیکنه اما شما با روش های مختلف تحریکش میکنید که شماره تلفنش رو در این دستگاه ثبت کنه.

روشهایی مثل:

-ارائه تخفیبف فقط منوط به کسانی هست که در سامانه باشگاه مشتریان ما عضو میشن

-الان فلان کالا رو ندارم اما قراره چند روز دیگه بیاد پس شماره تو وارد کن تا اطلاع رسانی پیامکی برای شما هم صورت بگیره و تخفیف هم بگیری

-و روشهای دیگه

 

خلاصه، شما موفق شدی شماره این فرد رو بگیری حالا این تازه شروع ماجراست. از حالا عملیات مارکتینگ شما بر روی این فرد شروع میشه و بسته به اینکه آیا مشتری بوده یا علاقمند، عملیات بازاریابی پیامکی متفاوتی رو طراحی میکنی و با اهداف مختلفی در بازه های زمانی مناسب بهش پیام میدی

اهداف مثلا چی؟

-تبدیل علاقمند( سرنخ یا لید) به مشتری

-تبدیل مشتری یک بار خرید به مشتری با چند بار خرید

-تبدیل مشتری چند بار خرید به مشتری وفا دار

-حفظ مشتریان

-افزایش فروش و تبلیغات

-ترغیب مشتریان به معرفی ما به دیگران

-و…

خیلی خیلی هیچان انگیزه و هیجان انگیز تر اینه که دیگه مثل قبل نیاز به یک ارتش کارشناس برای راه اندازی این سیستم نیست. حیرت آوره نه؟

فقط کافیه یک دستگاه جمع آوری شماره بخری و نصبش کنی پیش دست خردیدار

پیگیر این مقاله باشید که قراره به روز بشه

 

آسیاب ادویه

قصد خرید آسیاب گهواره ای دارید؟ به لینک زیر سر بزنید و لذت ببرید:

تهیه فیلم صفر تا صد آسیابهای گهواره ای چینی

در فیلم آموزشی فوق، یاد میگیرید که این آسیابها از چه قطعاتی تشکیل شده، چطور کار میکنه، چطور تمیزش کنیم و یک عالمه موضوعات مختلف که قبل از خرید باید بدونید

One thought on “دستگاه جمع آوری شماره تماس مشتریان

  1. سلام ممنون آقای کریمی واقعا لازم هستش هم برای ما و هم مشتری چون مشتری این روزها درخواست پیج کاری داره تا بتونه محصولات شما رو ببینه اینجوری راحتر میتونیم لینک رو براشون بفرستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *