تکنیک آپ سلینگ یا بیشتر فروشی در عطاری

تکنیکهای آپ سلینگ یا بیش فروشی ،تکنیکهایی هستن که به ما کمک میکنن دقیقا در لحظه ای که مشتری تصمیم به خرید گرفته(سخت ترین مرحله رو پشت سر گذاشته)،مبلغ خریدش رو بیشتر کنیم.

معنای آکادمیک آپ سلینگ یعنی اینکه جنسی که مشتری انتخاب کرده رو رد کنیم و جنسی گرونتر و با کارایی بیشتر و مفیدتری رو بهش پیشنهاد کنیم.

کراس سلینگ هم که به معنی فروش جنس انتخابی مشتری به همراه چند کالای مکمل هست.

اما اینجا میخام چند روش متفاوت برای بیشتر فروشی رو بررسی کنم که تلفیقی از تکنیک های فوقه:

مشخصه که کلی زحمت کشیده شده تا مشتری ما رو ببینه، ما رو انتخاب کنه و از ما خرید کنه.

پس با عقل سلیم میگه فروشنده باید تلاش کنه که در این لحظه حساس، میزان خرید مشتری رو بالاتر ببره.

گفته میشه تا ده درصد کل خرید مشتری، میشه به افزایش خرید مشتری امید داشت.

آپ سلینگ تکنیکهای مختلفی داره و در کسب های مختلف متفاوته.

در این مقاله یکی دو تا از روشهای آپ سلینگ رو در مغازه عطاری براتون تشریح میکنم:

تکنیک اول: تکنیک رند کردن رو به بالا

مثال:

مشتری میاد و از شما ده تومان دارچین میخره و تقاضای نیم کیلو زردچوبه میکنه.

نیم کیلو زردچوبه پولش میشه ۱۲.۵ ، خوب اینجا شما پیشنهاد میدی که اگر ممکنه براتون ۱۵ تومان زردچوبه بریزم که با ده تومان دارچین با هم بشن ۲۵ تومان.

به همین سادگی شما حدودا ۱۰ درصد فروش و درآمدتون رو بردین بالا 🙂

تکنیک دوم : تکنیک حداقل ها هست

در این تکنیک وقتی مشتری تقاضای مثلا سه هزار تومان پنیرک میکنه، شما بهش میگین که حداقلی که ترازو می تونه پنیرک رو بکشه ۵ هزار تومانه.

اینطوری باز هم میزان فروش رو بالا میبریم.

البته باید حواسمون باشه که ریسک انصراف مشتری از خرید اون کالا رو هم در نظر بگیریم و میزان حداقل رو نزدیک به توان خرید ذهنی مشتری اعلام کنیم.

تکنیک سوم تکنیک صد گرم هست.

در این تکنیک مشتری میاد و تقاضای مثلا ۴ تومان از کالایی میکنه که قیمت صد گرمش ۵ تومانه.

شما باید بلافاصله پیشنهاد کنید که “صد گرم بدم ۵ هزار تومان؟”

و معمولا این پیشنهادهایی که به مضرب عدد ۵ ختم میشه با استقبال مشتری مواجه میشه.

تاکید میکنم قدرت اعداد مضرب ۵ رو دست کم نگیرید و اگر خرید مشتری نزدیک به هر کدوم اونهاست، بدونید که مشتری به خرید اضافی تن میده و هر دوی شما خوشحال خواهید شد.

تکنیک چهارم تکنیک کالای همنشین:

در این تکنیک کالایی رو که فکر میکنید مورد نیاز مشتری هست بهش پیشنهاد میکنید.

مثلا اگر کسی اومد و ذرت پاپ کورن خرید ، احتمال اینکه پودر کچاپ پفیلا هم بخواد ، زیاده.

یا مثلا کسی که قالب ژله خرید، حتما از دیدن ژله های طعم جدید شما خوشحال خواهد شد.

تکنیک پنجم

تکنیک پنجم رو شما برامون بنویسید

شما از چه روشهایی برای افزایش سطح خرید مشتری استفاده میکنید؟

بنویسید که ماهم یاد بگیریم

مرسی

2 thoughts on “تکنیک آپ سلینگ یا بیشتر فروشی در عطاری

  1. موقعی که میخاد کارت بکشه یه پیشنهاد بهش میدم که فلان جنس تازه اوردم کیفیت عالی. مشتری هم علاقمند میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *