چطور آسیاب را خیلی سریع تمیز کنیم

پشت سر هم میان و سفارش میدن. مشتری ها رو میگم. فلفل، زیره، زردچوبه و …

باید مدام براشون بسابیم و بکوبیم و تمیز کنیم. در این بین بعضا کالاهایی درخواست میشه که با هیچ کدوم از کالاهای دیگه همخوان نیست و باید قبل یا بعد از آسیاب کردنش، آسیاب رو کاملا تمیز کنیم. بالاخص بیشتر وقتها مواد طوری به دیواره آسیاب می چسبن و خشک میشن که آدم فکر می کنه باید از سنگ فرز و چکش برای تمیز کردنشون استفاده کنه!!!!

در مواقعی که سرمون خیلی شلوغ هست، میشه از این روش که الان خدمتتون عرض می کنم استفاده کنیم تا آسیاب رو تا 95 درصد بدون اتلاف وقت تمیز کرد:

کافیه حدودا 150 گرم سبوس گندم (چون ارزونه) رو داخل آسیاب بریزیم و یک چهارم استکان آب هم بهش اضافه کنیم و آسیاب رو روشن کنیم و بگذاریم که حسابی کار کنه و بدنه آسیاب گرم گرم بشه.

این حالت دقیقا مثل زمانیه که داریم تخم کتان آسیاب می کنیم. اگر دقت کرده باشین رطوبت درونی تخم کتان هم خیلی بالا هست و آسیاب رو کاملا تمیز و براق می کنه.

بعد از اینکه بدنه آسیاب گرمه گرم شد، و ما هم همزمان به کارهای دیگه مون رسیدیم، میایم و آسیاب رو خاموش می کنیم و محتویاتش رو که همون سبوس گندم مرطوب هست، در تشت زیر آسیاب تخلیه می کنیم و با قلم مو آسیاب رو تمیز می کنیم و می بینیم که موادی که به دیواره آسیاب چسبیده بودن چقدر راحت پاک و تمیز میشن.

حالا اون سبوس مرطوب رو در آسیاب بعدی بریزین و همینکار رو تکرار کنین. تمام آسیابها رو به ترتیب به همین روش پاک کنید و در نهایت کلیه آسیابهاتون تمیز میشن بدون اینکه به کاردک و فرچه سیمی متوسل شده باشین و یا مجبور به باز کردن و شستشوی کاسه آسیاب شده باشین.

راستی شما از چه روشی برای تمیز کردن سریع آسیابهاتون استفاده می کنید؟

بنویسید که ما هم یاد بگیریم مرسی 🙂

اگر از این مقاله خوشتون اومده، صفحه من رو در اینستاگرام دنبال کنید و کلی ترفند جالب در مورد شغل عطاری یاد بگیرین:

لینک صفحه اینستاگرام الوفلفل

2 thoughts on “چطور آسیاب را خیلی سریع تمیز کنیم

  1. با سلام وتشکر از شما

    سؤال برای تمیز کردن آسیاب میتوان از ماسه بادی یا خاک رس و یا خاک اره استفاده کرد یا خیر ؟ احتمالا باعث خرابی تیغه ها بشه !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *