بسته های ترکیبی!! تکنیک قدیمی فروش

آقا جان مگه ما چی مون از ایرانسل و همراه اول کمتره؟؟

امروز میخوام در مورد یک تکنیک خاص فروش در عطاری بنویسم.

تکنیکی قدیمی و جلوی چشم که اونقدر جلوی چشمه که کسی نمی بینتش.

و اون تکنیک بسته ترکیبیه.

در این تکنیک شما با اهداف زیر اقدام به مخلوط کردن چند کالا و بسته بندی اش میکنید:

۱)تسهیل فرایند خرید چند محصول با یک پرداخت

۲)ایجاد امکان خرید چند محصول با مبلغی اندک

۳)تحریک افراد تنوع طلب به خرید

۴)فروش کالایی که قصد دارین فروشش بیشتر از حد معمول و روتین خودش بشه.

۵)ایجاد یک وجه تمایز خیلی کوچولو با رقبا

۶)…..

به عکس زیر دقت کنید تا منظورم رو به راحتی بتونم انتقال بدم:

بسته بندی عطاری

اگر دقت بفرمایید می بینید که من

زنجبیل

دارچین معمولی

دارچین سیگاری

قلنجان

و غنچه گل

رو در یک بسته قرار دادم و بسته زدم.

یعنی ۵ قلم مختلف از دم نوش های مقبول زمستانه.

نکاتی در انجام این کار باید بهش توجه بشه موارد زیره:

۱) اقلام بهم مرتبط باشن

موارد فوق تماما گرم، معطر و قابل افزودن به چای هستند

۲)قیمت خرید یک بسته نباید گرانتر از مجموع قیمت خرید بسته های تک تک اقلام باشه

۳)محل قرار دادنش باید نزدیک پر فروش ترین عضو بسته یا پر فروش ترین کالای هم تیپ گروه باشه

۴)در قیمت گذاری، مدت زمانی رو که صرف تولید بسته میکنید در نظر بگیرید چون تولید این تیپ بسته ، چند برابر زمان بیشتری رو نسبت به بسته ی تک قلم طلب میکنه.

۵)در بسته فوق؛ قلنجان و زنجبیل و دارچین معمولی هم قیمت هستند لذا اون سه قلم رو بدون سنجش دقیق و چشم عیاری داخل بسته ریختم که در زمان صرفه جویی بشه

مثلا من بسته فوق رو کنار ظرف فروش فله ای چوب دارچین میزارم.

ی جای مناسب دیگه کنار ظرف فروش چای خشک ایرانی هست.

مثلا در مثال بالا ۵ قلم کالا هست که اگر مشتری اقدام به خرید حداقلی تک تک کالا ها بکنه باید حدودا ۳۰ هزار تومان پول بده

مثلا ۱۰ تومان دارچین سیگاری، سه تومان دارچین معمولی، ۵ تومان غنچه ، ۵ تومان قلنجان و …

اینجاس که مشتری تنوع طلب و مشتری با بودجه کم تحریک میشه و خرید رو انجام میده.

در گذشته از این تکنیک بخوبی استفاده شده و محصولاتی نظیر چهار تخم، چهار گل، عرق چهل گیاه ، ادویه جات ترکیبی و …. تولید شده.

بسته ترکیبی ترافل

حالا این شما هستین که میتونید با اضافه کردن چند قلم دیگه به محصولات مشابه فوق، وجه تمایزی کوچک بین محصولات و خدمات خودتون و رقباتون ایجاد کنید و ارزش بیشتری در مقابل پول مشتری بهش بدین تا دوباره به دکان عطاری شما برگرده.

نظرت چیه؟

بنظرتون جای چه کالاهایی در بسته فوق کمه؟

دانه ی هل اضافه کنم خوبه؟

2 thoughts on “بسته های ترکیبی!! تکنیک قدیمی فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *