عمده فروشی عطاری الوفلفل

کاهش هزینه در عطاری

بعد از گذشت چند سال، شما می مانید و چند رقیب گردن کلفت دیگر که پا به پای شما فعالیت می کنند و بازارهای شما را در می نوردند و هر از گاهی، با حمله ای جانانه بخشی از بازار را دست شما می قاپند.

در کسب و کارهایی نظیر عمده فروشی (فروش به کسی که خودش مصرف کننده نهایی نیست)، قیمت یکی از اصلیترین ارکان رقم زننده فروش هست. بعد از گذشت چند سال، شما هم همچون رقبا، تامین کنندگان اصلی را خواهید شناخت، سرمایه لازم را گرداوری خواهید نمود، فروش را روی غلطک خواهید انداخت، پرسنل را غربال می نمائید و گزینه های مناسب را به کار می گمارید و در نهایت تکلیف لجستیک و انبار و حساب و کتاب را نیز با موفقیت سامان می دهید.

از آنجا که قیمت خرید محصولات شما و رقبایتان در این مرحله برابر است و شما مجهز به سیستم مالی دقیق هستید، با کمی بررسی موفق به تخمین هزینه ها و قیمت گذاری بر روی محصولات می گردید. اما با کمال تعجب می بینید که بعضا رقبایتان قیمتشان پایین تر از شماست و به همین دلیل شما نمی توانید آن محصولات را بفروشید! محصولات می مانند و می مانند و صرفه اقتصادیشان را از دست می دهند. باید با کمترین سود و حتی به ضرر آنها را بفروشید. اما داستان از چه قرار است؟

قیمتهای خرید و حتی محل خرید که یکسان است،پس این اختلاف قیمت از کجا نشات می گیرد؟ چطور رقیب من می تواند کالایی را به قیمتی بفروشد که با احتساب هزینه های سربار، می توان گفت ضرر هم میدهد؟ شما با خود خواهید گفت: به زودی متوجه میشود که در حال ضرر کردن است، یا می گویید شاید نیاز به نقدینگی دارد و فقط همین یک مورد است که اقدام به فروش محصول با قیمت پایین می نماید. اما بعد از گذشت مدتی می بینید که نه! داستان تغییر کرده و او نه تنها ورشکست نشد بلکه بخش قابل توجهی از مشتریان شما نیز اکنون از بنگاه وی خرید می نمایند.

اینجاست که بحث، بحث شیرین کنترل هزینه هاست. او موفق به کاهش پایدار هزینه های سازمان خود شده است.

کنترل هزینه ها در صنف عطاری روشهای مختلفی دارد که در ذیل به آنها خواهم پرداخت:

الف) استفاده از نیروی کار ارزان قیمت

ب) برون سپاری کارهای پر هزینه برای سازمان

پ)سرمایه گذاری بر روی دستگاهها و تجهیزات با راندمان بالا

ت) سرمایه گذاری برای استفاده بهینه از پتانسیل های موجود ( فضا، سرمایه، مشتریان و …)

ث) دیتا ماینیگ در حیطه زمان اوج مصرف محصولات و ایجاد نقاط سفارش دقیق و کنترل موجودی انبار

ج) رایانه سپاری امور قابل سپرارش به رایانه!!

چ)تبلیغات کنید

استفاده از نیروی کار ارزان قیمت

نیروی کار ارزان قیمت در پستهای غیر کلیدی تا حد زیادی هزینه شما را کاهش خواهد داد. یکی از این روشها، استفاده از نیروهای داوطلب کارآموزی است. کارآموزها در قبال انجام کار، دسمتمزد نمی گیرند و در عوض با نحوه انجام کار آشنا می شوند. برای استفاده از نیروی کار کارآموز، برنامه ریزی کنید.

به این سوالات دقت کنید:

– کدام کارها را می توان به کارآموزان سپرد؟

-چند ساعت کار را می توان از میزان کل کار به کارآموز سپرد؟

-چه مواردی را می توان به کارآموز آموزش داد؟

-ویژگیهای یک فرد کاندیدای کارآموزی چیست؟

-از کدام مجرا می توان کارآموز پیدا کرد؟

برون سپاری کارهای پر هزینه برای سازمان

بعضی از فعالیتها به دلایل بسیار مختلفی اگر توسط خودمان انجام شود، گرانتر تمام میشود. مثلا: اگر دستگاههای تولیدی ما قدیمی باشد و اگر به نیروی کار ارزان دسترسی نداشته باشیم، می توان تولید بعضی از کالاها را برون سپاری نمود.

اگر نیروی چند مهارته اداری نداریم، شاید بتوان حسابداری، تولید محتوا، پشتیبانی وبسایت و … را بورن سپاری نمود.

سرمایه گذاری بر روی دستگاهها و تجهیزات با راندمان بالا

شاید وقت آن رسیده که برای کاهش هزینه ها اقدام به خرید دستگاههای جدید نمود

-خرید پرکن مایعات با نازلهای بیشتر

-خرید آسیابهای قویتر و بزرگتر

-خرید دستگاههای روغنگیر و کره کیر با راندمان بالا و …

سرمایه گذاری برای استفاده بهینه از پتانسیل های موجود ( فضا، سرمایه، مشتریان و …)

تا جای ممکن از پتانسلهای موجود استفاده کنید. هر آنچه که هست را به کار گیرید. زیر پله را انباری کنید، انبار را قفسه بزنید، فواصل قفسه ها را بازنگری کنید، ادوات خراب را تعمیر کنید، سرمایه های راکد در مواد اولیه، محصولات، مطالبات و … را آزاد نمائید، بر روی رفع نیاز بهتر مشتریان فعلی متمرکز شوید و خدمات بیشتر و بهتری را ارائه نمایید

دیتا ماینیگ در حیطه زمان اوج مصرف محصولات و ایجاد نقاط سفارش دقیق و کنترل موجودی انبار

دیتا ماینینگ یعنی واکاوی گزارشات قابل اخذ از اتفاقاتی که در گذشته رخ داده و داده های در سیستم ما ثبت شده است. با بررسی موضوعاتی نظیر زمان اوج مصرف محصولات و تعیین نقاط سفارش دقیق، سرمایه موجود در بخش محصولات و مواد اولیه را به بهترین شکل ممکن مدیریت خواهید نمود و موفق میشوید با همان میزان سرمایه، چند قلم محصول جدید نیز به سبد فروش خود اضافه نمایید.

رایانه سپاری امور قابل سپرارش به رایانه

تا می توانید کارها را به کامپیوتر بسپارید: حسابداری، بازاریابی، فروش آنلاین، پیگیری مرسولات و … را به رایانه بسپارید

تبلیغات کنید

فروش را بالا ببرید. هزینه های ثابت از قبیل اجاره، شارژ، ایاب و ذهاب ثابتند. باید بتوانید فروش و درآمد را با ثابت نگه داشتن هزینه های ثابت افزایش دهید. تبلیغات راهی موثر در زمینه افزایش درآمد است.

2 thoughts on “کاهش هزینه در عطاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Follow by Email
Instagram
Telegram